vineri, iunie 19, 2009

Aseară am văzut că se poate






Într-un colțișor liniștit de grădină (la Clubul Diplomațior), am făcut cunoștință cu niște produse noi de la L'Occitane. Chestii delicioase, cu ulei de măsline și levănțică, pe lângă mici răsfățuri, sucuri de fructe cu gheață și un tort absolut magnific. Miaaaaam. 

Ceea ce e cu adevărat uimitor și mi-a plăcut de nu mai pot - și corespunde cu ideile mele (preconcepute) despre cum ar trebui să fie lumea - este faptul că produsele lansate aseară sunt CU ADEVĂRAT BIO, există și o certificare în sensul ăsta, mare, pe etichetă.

Care-i treaba cu produsele bio (vorbim de cosmetice aici):
- ingredientele trebuie să provină din culturi controlate pe care nu se folosesc pesticide sau substanțe chimice și culturile nu sunt influențate genetic;
- de-a lungul procesului tehnologic de fabricație au fost respectate diverse condiții;
- "ștampila" institultului care atestă proveniența bio se regăsește pe etichetă într-un loc vizilbil - nu, nu e cazul sa va temeti (sub-urban-like) cum că ștampila aia e pusă și ea acolo, așa. Există reglementări stricte de utilizare și un cadru legislativ care ar marca chestiile astea ca fiind frauduloase, deci niciun producător cu pedigree nu ar face asta.


Și respectând întreaga poveste de mai sus, plus o tonă de astfel de detalii, L'Occitane a reușit să producă niște linii de cosmetice (de care spuneam, cu ulei de măsline și cu levănțică), RESPECTÂND PE DEPLIN CONDIȚIILE ECOCERT

Probabil că ideea cumpărării de produse L'Occitane nu corespunde cu ideile din Jurnalul de Criză, dar păstrând în minte două aspecte, ofer gratuit mind-easer-e:

1. fața este un bun pe viață, nu pe criză (am mai scris despre asta), drept pentru care trebuie tratată și cu investiții de mentenanță. Sfatul meu e ca produsele de bază (cum ar fi crema) să fie mereu de calitate foarte bună. 

2. cu un raid în garderoba veche, plus cheltuieli minore (o cremă nouă și un bangle colorat), ieși la fel de satisfăcută, dar mai ieftin, din impasul care mai ieri era rezolvat cu shopping asiduu.

Și nu în ultimul rând, produsele L'Occitane sunt unele dintre puținele pe care le-am folosit dintotdeauna cu o plăcere greu de descris în cuvinte, până la ultima picătură. 


Niciun comentariu: