luni, octombrie 06, 2008

Mascara in general si Eye Fly de la Givenchy - in particular


Am observat in ceva mai mult de 15 ani de cand folosesc mascara, ca se scutura oricum. Credeam ca sunt eu de vina si clipesc mai cu forta ca altele... Serios, acum, se pare ca are legatura oricum cu cremele si fondul de ten sau alte produse de genul asta care ajung pe gene inainte de mascara. In afara de asta, am invatat sa-mi aleg corect mascara. Tips and tricks:

Tip 1: aplicare
Mascara sta bine pe gene curate si uscate. Ideea e ca daca te dai cu crema, sa nu pui tone pe la ochi - sau daca da, nu pe gene (oricum, mai ales dimineata nu e bine sa pui multa crema grasa in zona pleoapelor, pentru ca machiajul se va aduna in riduri in cel mai scurt timp). 
Plus ca trebuie aplicat de la radacina spre varf, cu o miscare de usor zig-zag si tragand usor genele spre exteriorul ochiului. Si in doua straturi, eventual, mai ales pentru lumina artificiala (seara). Am cunoscut un make-up artist care m-a incurajat sa pun cu fermitate periuta chiar la baza firelor de par, pana o simt pe pleoapa. Asa, va lasa niste mici puncte de culoare pe piele, printre firele de par care formeaza genele, dand impresia de volum mult la radacina. Urmele suplimentare de deasupra genelor se sterg usor cu un betisor de vata, dupa ce s-a uscat mascara. Explicatia lui era ca oricum, mascara este un amestec de pudra cu pigmenti (asemanatoare fardului de ochi) amestecata cu o lotiune, pana devine pasta. Cool tip, jur!



Tip 2: culoare 
Am mai primit un sfat pretios, cand aveam vreo saptisprezece ani, si nu de la vreun mare make-up artist, ci de la mama (cred ca dupa cate sfaturi bune despre make-up corect mi-a dat, e un fel de Pat McGrath al meu). Sfatul era despre mascara negru. Si sa nu-l folosesc. Un sfat super-util, mai ales ca am un pigment galbui-pamantiu destul de puternic in piele, care mai ales sub ochi se subliniaza de minune cu ceva scuturatura de mascara negru, inca de pe la ora 12, in zilele in care fac totusi greseala...
Solutii alternative exista si le folosesc sa "scot" din culoarea ochilor mei ce vreau. Maron inchis, gri inchis, violet, belumarine, maron cu irizatii aurii, etc. In functie de producator, listele sunt destul de vaste. Se folosesc culori care complementeaza culoarea naturala a ochilor (de exemplu, violetul face ochii sa para mai verzi).
Singura mea retinere a venit cand am aflat ca mascara negru este cel mai bine tolerat de persoanele alergice. Se pare ca pigmentul negru folosit la fabricare este cel mai ne-alergen dintre pigmenti. Tough luck, eu nu renunt la maron cu irizatii niciodata, iar daca nu se va mai fabrica vreodata, sunt dispusa sa recurg la justitie (hi-hi)...

Tip 3 - Eye Fly
Dupa diverse incercari, trecand prin Lancome, dar si Margaret Astor sau Chanel, dar si Rimmel si Max Factor, am avut un crush cand am descoperit Eye Fly. Sta pe gene, e discret, dar are un efect de alungire naturala. Este cel mai bun mascara pentru mine, pentru ca stiu ca ochii mei arata bine si natural si de la 20 de metri, si priviti de aproape, la lupa. Fara pachetele, fara gene lipite (si asta o spun eu, ale carei gene joaca mereu X si 0). 


Ce zice producatorul:
Atribute:
Efect de lungire. (iubesc produsele cu UN SINGUR  atribut, si ala bun)

Mascara cu senzatie de lejeritate (ma rog, ei zic "airy"), cu efect de lungire a genelor. Primul mascara usor, pentru gene ultra-lungi. Un mascara usor (airy, din nou) care lungeste genele, una cate una, dand in acelasi timp impresia de gene naturale.

Mai multe despre produs aici.
Pretul e undeva pe la 80 RON, se poate gasi si mai ieftin cred. S-ar putea sa para scump, dar decat doua de 40 care nu fac nimic, mai bine unul si bun.

Niciun comentariu: